.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حرف‌های خوب انتخاباتی یا تحمیل هزینه بر کشور؛ واکنش‌ها ادامه دارد!
شمال نيوز : نامه خصوصی رئیس جمهور به وزیر علوم در خصوص برکناری روسای دانشگاههای تهران و تربیت مدرس، حاشیه ها و گمانه زنیهایی را به دنبال داشته، این در حالی است که کامران دانشجو همچنان سکوت کرده و تاکنون هیچ واکنشی در این زمینه نشان نداده...
حرف‌های خوب انتخاباتی یا تحمیل هزینه بر کشور؛ واکنش‌ها ادامه دارد!

شمال نیوز- نامه خصوصی رئیس جمهور به وزیر علوم در خصوص برکناری روسای دانشگاههای تهران و تربیت مدرس، حاشیه ها و گمانه زنیهایی را به دنبال داشته، این در حالی است که کامران دانشجو همچنان سکوت کرده و تاکنون هیچ واکنشی در این زمینه نشان نداده است.
اظهارات روسای دو دانشگاه در واکنش به برکناری
فرهاد رهبر در گذشته نیز بارها با شایعه برکناری خود از این دانشگاه مواجه شده بود اما همچنان به مسئولیتش در این دانشگاه ادامه داد وی اکنون نیز اعتقاد دارد که: " استعفا، شانه خالی کردن از بار مسئولیت است و تحت شرایط حساس کشور منافع ملی را خدشه دار می کند." وزیر علوم نیز هفته گذشته در حالیکه نامه رئیس جمهور را دریافت کرده بود، گفته بود که رئیس دانشگاه تهران همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.



وی اما پس از انتشار نامه رئیس جمهور هیچ واکنشی نشان نداد.



بیژن رنجبر نیز پیش از این در پاسخ به مهر اعلام کرد: "از اين تهديدها نمي ترسد و همه از وزير گرفته تا ساير مسئولان كشوري بايد براي تحصيل در اين دانشگاه از يك قانون تبعيت كنند."



خاطرنشان می شود که مرضیه وحید دستجردی - وزیر سابق بهداشت به خاطر مقاومت در برابر عدم برکناری محمدباقر لاریجانی - رئیس سابق علوم پزشکی تهران برکنار شد البته لاریجانی پیش از برکناری وزیر سابق، نامه استعفای خود را به دستجردی ارائه داده بود ولی دستجردی بر ادامه همکاری وی در دانشگاه اصرار ورزید و نتیجه هم منجر به برکناری خانم وزیر شد.



علی مطهری

آنچه که در متن این نامه آمده، حرف​های خوبی است. چرا آقای احمدی​نژاد پس از حوادث سال 88 و طی سه چهار سال گذشته به این موضوع نپرداختند؟ این اقدام رئیس​جمهور می​تواند شائبه​های ایجاد کند که مبادا اهداف انتخاباتی پشت سر این مساله وجود داشته باشد.



احمد توکلی

خدا کند این هزینه​ها به مرحله جبران ناپذیری نرسد. نامه اخیر آقای احمدی نژاد یکی از مصادیق تحمیل هزینه بر کشور است و ممکن است هر چه به انتهای این دوره ریاست جمهوری نزدیک می شویم، این هزینه ها بیشتر شود.



محمدمهدی زاهدی وزیر سابق علوم

انتشار این نامه از سوی دولت یعنی رییس جمهور به وزیر دستور داده و وزیر از اجرای آن تمرد کرده است و به همین دلیل رسانه ای شده است.



جعفر توفیقی وزیر علوم دولت اصلاحات

احتمالا در این زمینه بین رئیس جمهور و وزیر علوم اختلاف نظر بوده است.



انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری شاهد تلاش های فراوان ریاست جمهوری برای تغییر مدیران دانشگاه ها هستیم . هدف اصلی این اقدام سیاسی، بهره برداری تبلیغاتی از دانشگاه در ایام انتخابات ریاست جمهوری میباشد. این تغییرات صد در صد غیر علمی، غیر منطقی ، خلاف مصالح کشور، و جهت دستیابی به اهداف خاص سیاسی است، چرا که اگر چنین نبود و واقعاً ضعفی در مدیریت دانشگاه ها وجود داشت، این اقدامات به ظاهر خیرخواهانه! چند سال قبل اتفاق می افتاد، نه امروز که عده ای تلاش دارند فضای دانشگاه ها، بویژه دانشگاه تهران را امنیتی کنند.



بدینوسیله به اطلاع جامعه دانشگاهی و نخبگانی کشور میرساند انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به عنوان بدنه آگاه و فعال دانشجویی، اعلام میدارد به هیچ فردی در هیچ جایگاهی اجازه دخالت های سیاسی و غیر علمی در عزل و نصب های دانشگاه را نخواهد داد، چرا که دانشگاه توانایی تصمیم گیری برای خود را دارد و احتیاجی به دخالت از خارج ندارد.



بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

دوشنبه 28 اسفند 91 نامه اجبار شما به وزیر علوم برای تعویض رؤسای دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس در خروجی سایت‌ها قرار گرفت که بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بر خود فرض می داند نکاتی را در این زمینه متذکر شود. مدیریت جناب آقای دکتر رهبر در این مدت دارای نکات مثبت و منفی بوده که طی چند سال اخیر همواره توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به آنها اشاره شده است.از جهت نکات مثبت می توان به عملکرد تقریباً مقتدرانه ایشان در قضایای فتنه 88، تلاش تقریبی برای شکستن باندهای علم‌زده و سیاسی در فضای دانشگاه و جلوگیری از تبدیل دانشگاه به ابزار دست احزاب معاند و فتنه‌گر اشاره کرد. در زمینه نکات منفی مدیریت ریاست دانشگاه تهران می توان به وارد آوردن فشارهای عدیده بر تشکل‌های ارزشی فعال در دانشگاه، لغو پی در پی مجوزهای مراسماتی که در راستای جبهه انقلاب اسلامی بوده‌اند، بی تفاوتی نسبت به فضای فرهنگ و ولنگاری، انتصاب مدیران بی کفایت و نالایق در برخی معاونت‌ها و دانشکده‌ها، عدم توجه به رعایت عدالت اجتماعی در تأسیس پردیس های پی در پی پولی، برخورد انضباطی با دانشجویان دلسوز انقلاب اسلامی و خیلی موارد دیگر اشاره کرد.



طی دو دوره ریاست جمهوری جنابعالی در جهت حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه انسان‌ساز که حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مدنظر داشتند، چه حرکت و برنامه مدونی ارائه شد که حالا اجرایی شدن آن را با کمبود جدی مشاهده می کنید و قصد دارید طی چند ماه آن برنامه را پیاده کنید؟ طی چند ماه اخیر چه اتفاقات مهمی در دانشگاه تهران رخ داده که یک‌باره شما آن را برنتافتید و در آخرین روز کاری سال اقدام به انتشار نامه علنی می کنید؟ حال آنکه رهبری بارها فرمودند که اختلافات را علنی نکنید. آیا این یکی دیگر از مصادیق خیانت نیست؟



 فرض کنیم که همه نقدهای شما به ریاست فعلی دانشگاه و نیز شایعات مبنی بر تذکرات چندین و چندباره جنابعالی برای تغییر این ریاست درست باشد؛ حال با توجه به باقی ماندن کمتر از 3 ماه به انتخابات ریاست جمهوری، تغییر ریاست دانشگاه مهمی مانند دانشگاه تهران که همواره چشم طمع فتنه‌گران گذشته و فعلی به سوء‌‌استفاده از آن است، قرار است کدام چالش را حل کند و رئیس جدید دانشگاه که در سناریوی شما جا دارد، قرار است چه گلی بر سر دانشگاه بزند؟



آیا انتظار دارید که جامعه دانشگاهی این مسأله را بپذیرد که این نامه هیچ رابطه‌ای با بقیه کارهای شما در بر هم زدن آرامش کشور طی چند ماه اخیر ندارد؟ آیا بهتر نیست به جای برخورد صفر و یکی با این مقوله، در شرایط فعلی کشور برای دوری از فضای امنیتی دانشگاه که شما مدعی آن هستید، به جای عزل و نصب‌های یک‌شبه، راهکار و دستورالعمل ارائه دهید؟ چند ماه بیشتر از [عمر] دولت جنابعالی باقی نمانده و معلوم نیست که بعدها دوباره توفیق خدمت‌گزاری این مردم مقاوم و صبور را پیدا کنید؛ پس ای کاش به جای راه انداختن جنجال‌های دومینویی در کشور، به فکر رسیدگی به دغدغه‌های اصلی مردم باشید و در پایان توصیه می کنیم به جای اجرای سناریویی جدید برای «تغییر مجدد در کابینه»، فکری به حال جایگاه ازدست‌رفته‌تان بین قلوب مؤمنین کنید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.